La psicomotricitat, així definida, realitza un paper fonamental en el desenvolupament harmònic de la personalitat.
Hem de diferenciar dues grans àrees: la fina i la grossa.
La psicomotricitat fina fa referència a totes aquelles activitats que necessiten precisió i un major nivell de coordinació. És a dir, moviments realitzats per una o més parts del cos. Implica un nivell de maduració i aprenentatge previ: la coordinació viso-manual (domini de la mà, pas previ a l’escriptura); la fonètica (saber desenvolupar correctament la posició de la llengua per aplegar a poder fer els sons per a comunicar-nos); la motricitat gestual i la facial (aquells moviments que ens ajudaran a expressar-nos sentimental i emocionalment)
La psicomotricitat grossa fa referència al control que tenim sobre el nostre cos, especialment en els moviments més globals i amplis, coordinant desplaçament, moviments de les diverses extremitats, l’equilibri i tots els sentits (caminar, córrer, rodar, saltar, girar...)
La psicomotricitat fina fa referència a totes aquelles activitats que necessiten precisió i un major nivell de coordinació. És a dir, moviments realitzats per una o més parts del cos. Implica un nivell de maduració i aprenentatge previ: la coordinació viso-manual (domini de la mà, pas previ a l’escriptura); la fonètica (saber desenvolupar correctament la posició de la llengua per aplegar a poder fer els sons per a comunicar-nos); la motricitat gestual i la facial (aquells moviments que ens ajudaran a expressar-nos sentimental i emocionalment)
La psicomotricitat grossa fa referència al control que tenim sobre el nostre cos, especialment en els moviments més globals i amplis, coordinant desplaçament, moviments de les diverses extremitats, l’equilibri i tots els sentits (caminar, córrer, rodar, saltar, girar...)
A l'escola treballem la psicomotricitat fina per ajudar al nen a madurar en la posició de la pinça i la fortalessa de ditets. Es presenten diverses activitats amb materials quotidians per realitzar tallers lúdics cada vegada més complexes que facilitin la manipulació i també l'agilitat mental, l'experimentació, l'atenció i la planificació: retallar, enganxar, pintar i també enroscar, esguinçar, estendre, enfilar, cosir, cuinar, bufar, cordar botons, manipular titelles...
Què bé! Quina pila de coses que fan aquests pollets!
ResponEliminaAl Roger li va agradar molt posar les xinxetes de colors.
L'altre sia l'Oriol ens va ensenyar a fer collarets com els de les fotografies. Aquets pollets son molt espavilats!!
ResponEliminaSara (mare de Oriol)